Antligen framme!

Tid: 19:17       Vadret: 33 grader soligt
Phu...antligen har vi kommit fram, eller har ju kommit hem till min moster som vi ska bo hos ett tag nu. Har hunnit gatt ner och atit lite samt duchat och tvattat haret. Fy vad skont det ar att har gjort det, kande mig valdig "smutsig" pa vagen till min moster med bussen. Sa nu sitter jag har pa min kusin Saras dator och kan antligen slappna av lite.

Hela resan har tagit cirka ett dygn, dvs en lang plaga:p Flyget fran kastrup gick runt 16:30 och vi kom inte fram till London forrens efter tva timmar, 17:30 Londons tid. Flyget fran London till Hong Kong avgick 20:20 och efter cirka 12 timmar landade vi pa Hong Kongs flygplats.  Flyget som gick fran Katrup till London var ganska litet, men eftersom vi endast spenderade tva timmar dar sa var den resan ganska ok. Det konstiga var att nar den skulle landa gjorde det jatteont  min hogra kind och kake. Tror det har nagot med tryckutjamningen att gora, sa jag hoppas det inte ar nagot farligt. For det hande samma sak nar flyget fran London till Hong Kong skulle landa. :,( Det andra flyget var valdigt stort, och varje plats hade sin egen tv! Sa jag spenderade en del av flygresan med att titta pa Simpsons, Friends osv. Det negativa med denna flygresan var kvallsmaten jag fick. Jag valde Penne med tomatsas och chanpioner, vilket lat valdigt gott. Men i verkligheten smakade det inte alls gott! Jag forsokte slanga i mig lite av den, eftersom jag inte hade atit nagot sen innan. Men jag skulle verkligen inte ha gjort det. For nastan direkt jag svalde maten spydde jag upp det:( Sa det var det negativa med denna resan.

Nar vi var pa Londons flygplats lyckades jag fa tag pa en uppblasbar nackkudde:) som kostade cirka 60kr. Bra va?

Ett problem som forfoljer mig hela tiden nar jag ar i Hong Kong ar mitt dumma Hong Kong legitimatin! Eftersom de har sana dorra man forst ska satta in sin legitimation och sedan ska tummen skannas och se om det matcha. Problemet ar att hon som gjorde min legitimation menade att mina fingeravtryck inte alls ar sa tydligar och darfor har hon inte lyckas fatt en bra "bild" pa min tumme samt att dorrarnas skanner heller itne akn kanna av min dumma otydliga fingeravtryck! Darfor kom jag inte forbi porten ut till Hong Kong och fick star dar och vanta pa personal, samt stoppa hela kon:P. Pinsamt 

Sa sammanfattningsvis har jag bara suttit och suttit idag, inget speciellt. Men snart kommer min moster hem fran sitt jobb och vi ska ner och ata kvallsmat samt ga runt lite. Jag har tagit liter bilder fran andra vaningen av bussen fran flygplatsen till min mosters hus. Men orkar inte lagga upp dem nu:p lovar att gora det senare.

Hej da sa lange Sverige!

Kommentarer
Postat av: Anonym

åh.. stackars dig med maten.. men kunde du inte ta lite gratis nudlar istället?:P fuskigt att ni har sol.. här är det regnit och åskar=( ha så kul ikväll! =)

2009-06-19 @ 13:57:05
Postat av: Sandy

Men jag var radd for att jag skulle spy ut nudlarna ocksa:p

2009-06-20 @ 12:30:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0